Funderingar såhär i examstider

Många tankar kommer upp en kväll som denna när man egentligen borde sitta och plugga, plugga, plugga. Och plugga lite till. Allt för en reklams skull. Den förde mig tillbaka till hmm, två år sedan kanske? Gatufesten, Sundsvall. Och hur bra det var. Och hur jag förändrats sedan dess. Och allt därimellan. Jag tänker även på de närmaste veckorna. Hur de kommer bli de bästa i mitt liv. Hur glad jag kommer vara. Om sju prov kommer jag känna glädje och tomhet och lättnad och fundersamhet, allt i en salig blandning. Bara IB förstår på riktigt. När vi skålar i champagne sisådär 11.15 på torsdag kommer vi vara så j-vla värda de veckorna som kommer. Som vi slitit. Som vi har haft ångest. Som vi inte har lärt oss och tagit allt så seriöst som man borde. Galet. Och faktiskt ångrar jag ingenting, allra minst mitt val. Faktiskt. Och det kommer jag hålla fast vid även i juli när betygen är klara, vad det än står att 001105-013 har fått (hoppas jag innerligt i alla fall.) Skål IB - men framförallt: SKÅL FÖR LIVET SOM BÖRJAR OM MINDRE ÄN 6 DAGAR!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fint summerat Jenka. Nu händer det. Frottera mig, någon!

2008-05-16 @ 23:44:01
Postat av: Niklas

Åh, jag kommer ihåg den där känslan. Det mesta kändes väldigt overkligt.

Postat av: Jacke

Kunde inte ha sagt det bättre!

2008-05-17 @ 09:17:23
URL: http://jonssonjakob.blogg.se
Postat av: Bibbi

skål!

2008-05-17 @ 12:06:04
URL: http://iisabella.blogg.se
Postat av: Linda

Skål på den!!!;)

2008-05-17 @ 21:08:38
Postat av: Sanna

:D

2008-05-21 @ 12:05:54
URL: http://sannaarfstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback