Work work work

Ja, oj vad tiden rinner iväg när man jobbar har jag märkt. Starran har varit min arbetsplats i över en vecka nu och om en vecka så är jag alldeles strax hemma. Ska bli skönt att få komma hem och fira jul, nog för att jag trivs bra här men jul vill jag fira med min familj!

I fredags hade jag ett monsterpass som inte var utav denna värld förresten! Klockan 05.00 började jag på Statoil (klev upp 04.00), slutade 13.00. Åkte direkt till Sandvika för att jobba i garderob, till 00.00 (trodde jag i alla fall...). Midnatt blev till 03.00, och innan jag var hemma i lägenheten igen hade klockan hunnit blivit 05.00. Ett dygn var jag alltså borta och jobbade i princip konstant. Och garderob kan låta soft, men så är inte fallet när det finns hur mycket dubbelnummer som helst, skor och väskor som är onumrerade och allt är i en salig röra bara. INTE kul, typ det jobbigaste jag någonsing varit med om. Seriöst. Men som tur var styrde jag och Danne (som jag jobbade med) upp det till slut. Helt galet trött var jag när vi tog taxi hem...

Väl hemma väntade min underbara sambo Lökis med luciasång, tända ljus, pepparkakor och te. Vi satt uppe till klockan var 06.00 och bara myste och pratade. Sedan insåg vi att Lökis snart skulle upp och jag behövde duscha. Sent omsider kom jag i säng.

Jag vaknade av Lökis. Det var mörkt ute och jag tänkte att nu ska Lökis iväg till jobbet och jag kan somna om med gott samvete... Men ack vad jag bedrog mig! Lökis hade redan jobbat och klockan var sju på kvällen! Helt galet! Där gick den dagen... Lite fascinerande.

Kvällen var egentligen vikt åt utgång men med de förutsättningarna så bestämde Lökis och jag oss för att köra helmys med Gossip Girl, potatisgratäng och kladdkaka. Underbar kväll, så värt.

Och precis nu ikväll har det blivit klart att allas våran älskade Bibbi kommer komma och förgylla våran lägenhet i Oslo. JBL forever!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Jag vill åka NU! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback