Helt galen dag...

Detta har hänt (kronologisk ordning):
  1. Jag var till Grata, ett bemanningsföretag där Josse och Sanna jobbar, och pratade med Björn (fast med norskt ö) och skrev in mig och så.
  2. McDonalds där jag var på intervju ringer och säger att jag har jobb där om jag fortfarande är intresserad. Jag blev alltså utvald bland 180 personer, 1 av 180 - galet! Jag sa självklart ja, jag ville ju ha ett jobb!
  3. Grata ringer, vill du jobba imorgon? Javisst svarar jag!
  4. KIWI, mataffär, ringer och frågar om jag fortfarande vill ha jobb. Jag måste ju då förstås svara att jag redan har ett jobb nu...
  5. Jag börjar fundera och tänka om det omöjliga blir möjligt och Statoil ringer imorgon och vill att jag ska jobba där, vad gör jag då? Lisa och Viktor försöker lugna ner mig men det är svårt.
  6. Telefonen ringer igen. Det är Statoil... Vill du jobba hos oss?
  7. Jag svarar ja direkt utan att tänka (så det var nog det jag ville innerst inne) och svamlar ur mig allt som har hänt senaste timmen för min blivande chef Johan. Han måste ju tyckt att jag var helt konstig men sa bara att jag "hade haft en väldigt bra dag med andra ord". Det hade han ju rätt i, minst sagt. Fast mycket ångest hade hunnits samlas i min kropp och själ denna timme...
  8. Efter jag pratat klart med Johan var jag ju tvungen att direkt ringa Donken. Tyvärr hade Robert, chefen, redan gått för dagen så jag kunde inte få tag i honom. Måste alltså vänta till imorgon med det att säga att jag tyvärr inte kan jobba där, det känns tungt...
Lägg märke till att punkt 2 till och med 8 hände inom loppet av en timme. Jag blir helt matt...

Men nu har jag ju jobb, så jag ska vara nöjd och glad. Och det är jag ju! Men matt också... Och lite ångest fortfarande. Hoppas det blir bra det här.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det var på tiden att du återupptagit ditt bloggande :) Tjejen med flyt alltså.. Det blir bra det här. Toppen toppen! :D

Postat av: Jacke

Men DU, det där kallar jag verkligen flyt - en jävla blandning dock. Men FAN VAD KUL! :D GRATTIS!

2008-12-05 @ 16:56:53
URL: http://jonssonjakob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback