Sicilien - lite smått och gott

Här kommer en liten, ja jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det... Lista kanske? Hur som helst, det är olika saker från Sicilien-resan. Det är inte meningen att ni ska förstå för det tror jag inte att det går att göra. Listan (?) kommer vara mer eller mindre obegriplig... Den skapas för att jag ska komma ihåg och för att jag ska kunna berätta begripligt senare. Så nu vet ni det, avgör själv om ni vill läsa eller inte.

  • Enormt mycket mat! (Hur gör dom för att inte bli jättefeta?!)
  • Annorlunda kultur...
  • Kanonväder hela veckan
  • Galamiddagen
  • Uppbjudningen - diss
  • Glass i bulle - gottigottgott! Helst fragola...
  • Showtime-gänget
  • Luca the Singer - som inte sjöng, gjorde knut av sin t-shirt bak på ryggen och hade jättefina badbyxor
  • Dracula - a.k.a mexikanaren/Michael Jackson - helgrym på att sjunga & dansa, ångrar min diss rejält
  • Crewguy - skrämde mej ett antal gånger...
  • Salsaguden - vill också kunna!
  • Min badvakt/bodyguard/lifeguard/pingismotståndare som sjöng för mig, kastade slängkyssar och lyssnade på Eros på sin mp3 (ganska bra faktiskt)
  • Uppmärksamheten
  • Badvakten på stranden - också pingismotsåndare (och vinkare)
  • Blu Bar
  • Världens godaste pizza
  • Förfrågan om dejt på Blu Bar (som tyvärr kom lite för sent)
  • Våran franske (?) servitör
  • Cara Mia
  • Världens största Powerade-flaskor
  • Den lilla tanten (som ägde hotellet och alltihopa)
  • Maffian - överallt och ingenstans!
  • Alla middagar. Där det dracks vatten i massor...
  • Försök till neddragningar i poolen.
  • Showtimebus när jag försökte sova/sola
  • CNN
  • Trafiken - bilar (små) i massor massor massor
  • Alla filmer dubbade till italienska
  • Några utspel på rummet signerad av moi som min roomie (ibland tråkig, ibland rolig) verkligen uppskattade
  • Typ hundratusen bröllop såg vi (i alla fall minst 15..) - med gäster uppklädda till tusen, män i mörka kostymer och solbrillor. Maffiafeeling...
  • Fina skor
  • Skrik-"solbrända"-reseledarEmma
  • Kanelsnaps, mmm...
  • Danska-gröt-reseledaren
  • Havet
  • Stranden
  • Beachball
  • Örnforskaren Jenny
  • Världens godaste godis (typ nå mandelkolaaktigt pånåvis, helt sjukt gott)
  • Åsnan och sophämtaren
  • Farvälet
  • Il bacio...
  • Världens bästa låt (tog jag aldrig reda på vad den hette och det ångrar jag djupt nu)
  • Sicilien-buffén med galna pensionärer och människor i övrigt
  • Sötaste kyparen
  • Alla trevliga människor
  • Farbrorn jag köpte skor av (storlek 45? haha)
  • Alla leenden
  • Alla italienare som inte kan ett ord engelska
  • Farbrorn utan tänder i bilen
  • Vyerna
  • Känslan att aldrig vilja åka hem
Ta mig tillbaka...


 


Kommentarer
Postat av: Tomas

Mycket trevlig resa var det :)

Postat av: Veronika

Oj! Låter som en drömresa det där, Jenny! :)

2007-06-30 @ 16:07:28
URL: http://veronikabackman.blogg.se
Postat av: Jenny

Den var helt okej ;)

2007-06-30 @ 23:26:02
URL: http://hallbergskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback